pirmdiena, 2011. gada 2. maijs

Viss Ap Mums!

Pēdējo dienu laikā, manu prātu ir apņēmušas visaptverošas domas. Es urbjos bezgalīgajās interneta lapās un meklēju rakstus par pasaules izcilākajiem filozofiem, zinātniekiem, un daudziem citiem gudriem prātiem. Šīs neizbēgamās meklēšanas pamatmērķis varbūt ir pastulbs, bet es vēlos  izprasts morāles principus, cilvēka būtību, tikumību un vispār pieņemtus pasaules uzskatus, kādi tie bija 430.gados p.m.e. un noskaidrot (vismaz atrast kaut pašu mazāko pavedienu) pašu svarīgāko - kā no kaut kā radies, kaut kas!!
Citējos izcilā filozofa Sokrata vārdus: "Es zinu, ka es neko nezinu", man prātā sāk rasties domu mākoņi. Tik vienkārši, bet kodolīgi ir pateikti šie vārdi. Un galvenais - tik patiesi. Tas man atspoguļo otru izteicienu, ko lietojam mēs paši: "Mūžu dzīvo, mūžu mācies!". Salīdznot abus izteicienus es saskatu kopējas sakritības. Tu mācies, jo Tu nezini! Atkal tik īsi un kodolīgi.
No Kā Radies Kaut Kas!  Manuprāt šito mēs neuzināsim nekad( vismaz mana paaudze) Vieniem dzīvība radusies no Dieva. Otriem uzreiz rodas jautājums - kas ir Dievs, un kā viņš pats radies!? Citi saka, ka Kaut Kas radies no Sprādziena. Uzreiz atkal rodas pretjautājums - no kā radās Sprādziens!?  Cik cilvēku, tik viedokļu!
Ko tur lieki spriedelēt! Zinātne tikai augs un attīstīsies un tad iespējams arī mēs uzzināsim, kā radās Viss, kas mums ir apkārt! Tas ir laika un cilvēka prātā spēju jautājums! Vai mums būs tādi gudrie prāti, kā jau iepriekš minētais Sokrats, Aristotelis, Einšteins, Mendeļejevs un daudzi citi!? Mums ir tik jācer! Varbūt tagad jau mūsu starpā ir kāds vai kāda ar nākamo Nobela prēmiju un nākamo pasaules mēroga atklājumu! Varu teikt droši - jā, mums ir! K.

4 komentāri:

  1. Manuprāt Visums vienkārši pastāv, respektīvi tas neradās, tas vienkārši bija, ir un būs. Visas planētas un saules sistēmas (jā, tādas noteikti ir vairākas) savukārt radās kaut kādu ķīmisku reakciju dēļ.
    Man liekas, ka domāt par šīm lietām ir diezgan bezjēdzīgi (kaut gan, protams, interesanti), jo Visuma lielums un vecums ir ārpus jebkura cilvēka saprašanas spējām.

    AtbildētDzēst
  2. Varbūt bezjedzīgi, bet reizēm vienkārši pieķeru sevi pie šīm domām, par šo tēmu! Tas man liek aizrauties un meklēt pareizās atbildes uz jautājumiem, kādus uzdodu sev pašai!
    Katram savs!

    AtbildētDzēst
  3. Ja Tev, Krista, interesē ētikas (tātad arī ētikas un tikumības) uzskati 430 gados p.m.ē., tad iesaku palasīt viņa skolnieka Platona darbus. Viņam to ir daudz. Platons dialogu veidā raksta Sokrāta pārrunas ar citiem tā laika filozofiem un arī vienkāršiem cilvēkiem.
    Man personīgi daudz labāk patīk Aristoteļa "Nikomaha ētika". Tur ir 19 grāmatas jeb nodaļas par dažādām tēmām: ētika, tikumība, draudzība, mīlestība, gods, cieņa utt. Lai gan sarakstīta sen, sen atpakaļ, ļoti aktuāla lasāmviela mūsdienās.
    Komentējot Tavas domas par tēmu: "Kā kas ir radies", varu teikt, ka svarīgāk ir saprast sevi. Jo ātrāk cilvēks saprot, kas viņš par putnu, jo vieglāk sevi pieņemt un tad var vairāk sasniegt.

    AtbildētDzēst
  4. Ak, es varētu lasīt daudz un dikti! Bet kā jau minēju cik cilvēku, tik viedokļu, un tieši tāpēc arī šo gudro cilvēku domas atšķiras vienādos jautājumos! Protams, varu pati sev aizrādīt, ka tas nav vienmēr. Bet vai kaut kas vispār pasaulē ir tā īsti vienāds!? Atkal - strupceļš!
    Iespējams, Tev ir taisnība, ka man pašai ir jāatrod sevi un jāsaprot, kas es vispār tāda esmu, jo šobrīd esmu tāds putns, kas lido tikai tur kur visi pārējie! Esmu patstāvīgs, bet neapdomīgs!
    Un paldies, par bagātīgo komentāru! Liki aizdomāties! :)

    AtbildētDzēst